header imageheader imageheader image
Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Wydumał Zombik dnia 07.01.2009
wszyscy po kolei wychodzą na scenę i prezentują stroje, potem scenki49,84 %304 (49,84 %)
prezentacja strojów przed jury za zamkniętymi drzwiami, 15-20 finalistów wychodzi na scenę, potem scenki12,95 %79 (12,95 %)
prezentacja strójów przed jury przy otwartych drzwiach, ale w mniejszej sali, potem pokaz finalistów dla większej publiczności, na koniec scenki14,75 %90 (14,75 %)
prezentacja strojów przed jury za zamkniętymi drzwiami, tylko zwycięzcy w poszczególnych kategoriach i scenki dla publiczności2,13 %13 (2,13 %)
prezentacja strójów przed jury przy otwartych drzwiach, ale w mniejszej sali, tylko zwycięzcy w poszczególnych kategoriach i scenki dla większej publiczności3,93 %24 (3,93 %)
tylko scenki na mainie, cosplayowiczów i tak ocenią konwentowicze na korytarzach12,30 %75 (12,30 %)
inaczej (jak?)4,10 %25 (4,10 %)
Wszystkich głosów:610

Zobacz także

Z tą publikacją nie są jeszcze powiązane żadne sznurki.

Komentarze

Sposób wyświetlania:

Ilość komentarzy: 117 dodaj

[1] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 12:04:31, oceny: +0 -0
Jury ocenia za zamkniętymi drzwiami, ale WSZYSCY prezentują się na scenie po kolei.
[2] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
ano777 [*.devs.futuro.pl], 07.01.2009, 12:28:50, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
seconded ;D
[102] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AHuś [*.acn.waw.pl], 15.01.2009, 19:39:11, odpowiedź na #2, oceny: +0 -0
AHuśsame here P:
[14] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 16:55:30, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
EdyZgadza się, tak było na R4 i się sprawdziło.
Ale ocenianie w ramach próby cosplyaowej [znaczy połaczenie obu] bo nie wszyscy chcą i mogą lazić w strojach cały dzień :P
[23] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 19:37:12, odpowiedź na #14, oceny: +0 -0
-Zombik-Porównaj ilość cosplayowiczów na R4 i Mokonie. Na R4 cosplay szedł bardzo sprawnie i ostatni uczestnik czekał w stroju w potwornym upale (pamiętam jak było gorąco, tego zapomnieć się nie da) godzinę przed wyjściem na scenę. Na Mokonie, przy takim samym trybie wpuszczania uczestników na scenę czekałby prawie 3 godziny. Dlatego prezentacja postaci na Mokonie była szczątkowa - wejść, uśmiechnąć się, zrobić pozę, wyjść. Pytanie brzmi, czy to nam wystarcza?
[24] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 19:40:31, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
A Magni? Przecież było multum cosplayowiczów, a jakoś przebiegło to sprawnie [nie licząc obsuwy] i każdy mógł się zaprezentowac, a cosplay 4h nie trwał. Da się.
[32] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 21:44:22, odpowiedź na #24, oceny: +0 -0
-Zombik-Ilu cosplayowiczów było na magni?
[33] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 21:51:59, odpowiedź na #32, oceny: +0 -0
Ok 70, z tego co pamiętam.
[30] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 21:38:36, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
Edymi chodziło o porównanie, że na R4 wpierw była runda dla jury a na samym evencie każdy mógł wejść, zaprezentować się i poszło to sprawnie.
Nie sądzę by przy ilości cosplayowiczów powyżej 50, 70 czy 100 dałoby rade przeprowadzać jeszcze rozmówki. Za czasów r4 taka rozmowa to była norma. Teraz coraz częściej się od niej odbiega.
Poza tym wiem, że większość cosplayowiczów nie wie co powiedzieć do mikrofonu jak im się podtyknie takowy pod twarz i czują się z tym niekomfortowo.

A upał pamiętam, bo chowałam się w cieniu Lorda Ravena :P
[68] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:31:01, odpowiedź na #23, oceny: +0 -0
Spirit of CoachZombik - nie mieszaj cosplayu ktory był zorganizowany, testowo, niestabilnie, ale ZORGANIZOWANY z akcją ratunkową pod tytułem "Usiłujemy ratować a mainorg nas wkręca".
Mokon to osobny potworek, i za kilka dni skrobnę kilka ciepłych słów na ten temat.
[74] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 11.01.2009, 23:39:35, odpowiedź na #68, oceny: +0 -0
-Zombik-Chętnie poczytam. Ale zastanawiam się jak zorganizować cosplay przy takiej ilości uczestników tak, żeby każdy mógł się zaprezentować jak chce, żeby publiczność się nie znudziła i żeby cosplayowicze nie musieli za długo stać w niewygodnych/gorących strojach i szkłach kontaktowych, które psują im wzrok?
[76] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 00:14:14, odpowiedź na #74, oceny: +0 -0
Evil Yukizombik, soczewki kontaktowe prawidlowo uzytkowane sa w 100 % bezpieczne dla zdrowia. DH je nosi permanentnie prawie.
[78] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 12.01.2009, 08:27:43, odpowiedź na #76, oceny: +0 -0
-Zombik-Oczy trzeba najpierw do nich przyzwyczaić, a to trwa. I, tutaj niestety przytyk w stronę Mokonu, jeśli kupujesz 6-godzinne, a cosplay ma 4 godziny opóźnienia, to oczy bolą jak skurwysyn (przynajmniej wg relacji osób zainteresowanych).
[81] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 15:46:28, odpowiedź na #78, oceny: +0 -0
Evil Yukinie ma soczewek sześciogodzinnych XD są jednorazowe, tygodniowe, dwutygodniowe, miesięczne, półroczne, roczne...

ze oczy trzeba przyzwyczajac, fakt, ale litosci, jak cos sie wciska do oka, to trzeba sie liczyc z przeroznymi konsekwencjami.

oczywiscie nie chce tutaj wcale usprawiedliwiac mokonu, aczkolwiek sama uzywam soczewek i niedobrze mi sie robi, jak czytam zabonbony w stylu "rogowka sie odksztalca" czy "mozna latwiej zajsc w ciaze, jak sie zalozy soczewki brazowe".
[83] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 16:20:37, odpowiedź na #81, oceny: +0 -0
Guile"mozna latwiej zajsc w ciaze, jak sie zalozy soczewki brazowe"
A można?:O
[84] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 16:42:21, odpowiedź na #83, oceny: +0 -0
Evil Yukispytaj okulisty P:
[86] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 13.01.2009, 10:15:08, odpowiedź na #81, oceny: +0 -0
-Zombik-To ja nie wiem jak to jest, ale takie komentarze słyszałem na Mokonie. Naprawdę.
[98] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Uzu [195.116.35.*], 15.01.2009, 05:43:05, odpowiedź na #86, oceny: +0 -0
UzuSoczewki tak gdzieś po 8 godzinach zaczynają przeszkadzać w oku. Idzie się do tego przyzwyczaić i niektórzy w ogóle ich nie ściągają (no raz na 2 tygodnie, żeby zmienić na nowe). Ale większości osób zdecydowanie przeszkadza kłucie w oku, dlatego nie dziwię się, że cosplayowcy narzekali na temat soczewek.
[99] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 07:34:43, odpowiedź na #98, oceny: +0 -0
Edyja myślę, ze większość ludzi rozumie, że soczewka może jednak przeszkadzać. nie rozumiem tylko zabiegu, kiedy coś cie kłuje, boli i najlepiej gdybyś w tym momencie w ogóle oczu nie miała, a mimo to nadal nosisz te soczewki przez bite 6/8/20 godzin.
Ludki, jak się jest na scenie to tych soczewek naprawdę z widowni nie widać... Więc po co narażać się na [już dramatyzując] ślepotę?
Tego nie potrafię zrozumieć.
Załóżcie se je na 20 minut podczas sesji zdjęciowej, a potem zdejmijcie. Można je przecież założyć 2 raz. Nie rozpłyną się...
[100] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 15.01.2009, 11:19:30, odpowiedź na #99, oceny: +0 -0
-Zombik-Tak, ale nie wszyscy noszą soczewki, żeby zmienić kolor oczu. Niektórzy na co dzień chodzą w okularach, a cosplayują postać, która okularów nie nosi, więc, żeby cokolwiek widzieć, zakładają soczewki. Okulary zostawiają w plecaku, plecak w sleepie, a organizatorzy cosplayu każą im czekać, więc czekają w soczewkach...
[101] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 14:03:28, odpowiedź na #100, oceny: +0 -0
Edyco nie zmienia faktu, ze mogą po konwencie chodzić w okularach [jak je na chwilę do zdjęcia zdejmą nic się nie stanie], a jak już wiadomo ze za 15 minut cosplay mogą iść je założyć i nie czekają bóg wie ile godzin w nich.
i wyprzedzając problem lustra. lusterko może ci przytrzymać znajomy/a.

stwarzasz niepotrzebne problemy wiesz? wszystko da się zrobić bez urazu dla siebie i innych. tylko trzeba pomyśleć.
[104] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 15.01.2009, 22:06:50, odpowiedź na #101, oceny: +0 -0
-Zombik-Jak wiadomo, że za cosplay zaczyna się powiedzmy o 20, to koło 15 zakłada się soczewki, żeby się oczy nie zmęczyły - 5 godzin wytrzymają, 2 godziny cosplayu też, zostaje godzina na obsuwy. Problem pojawia się wtedy, kiedy cosplay ma 3 godziny opóźnienia, a organizatorzy nie są w stanie podać nawet przybliżonej godziny rozpoczęcia cosplayu i każą uczestnikom czekać.

Po konwencie nie będą chodzić w okularach, bo chcą się dobrze prezentować w stroju też poza sceną. Stąd problem soczewek. Wniosek - cosplay nie może mieć obsuwy.
[105] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 22:39:16, odpowiedź na #104, oceny: +0 -0
EdyZombik - po kiego grzyba zakładać soczewki aż 5 godzin przed? >>"""" po 5 godzinach już ci się oczy zmęczą. A jeśli 5 godzin maja się przyzwyczajać [bo może o to ci chodziło], a po 8 godzinach wypala ci oczy to po co w ogóle je lekarze wprowadzili na rynek...
naprawdę mam znajome, które siedzą 12 godzin na wydziale w soczewkach z głową przy mikroskopie i żyją. I oczy mają całe i zdrowe.
poza tym na konwencie strój się prezentuje nie ważne czy masz soczewki czy nie.
jakby ktoś robił miecz 4x1 metr to tez by z nim wszędzie chodził, bo chce się dobrze prezentować?
[108] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 15.01.2009, 23:06:43, odpowiedź na #105, oceny: +0 -0
-Zombik-Niektórzy jak robię cosplay to nie robią tego po to, żeby zaprezentować strój, tylko postać. Moim zdaniem lepiej jest zrobić dokładny strój mało znanej postaci, którą rozpoznają 3 osoby, niż niedokładny (ergo nosić okulary jak postać nie nosi) znanej postaci, którą rozpoznają wszyscy. Zakładanie soczewek 5 godzin przed cosplayem ma na celu upodobnienie się do cosplayowanej postaci, nie przyzwyczajenie oczu do soczewek.

To, że Twoje znajome siedzą 12 godzin w soczewkach przy mikroskopach świadczy jedynie o tym, że są przyzwyczajone do soczewek. Takie nie mają problemów robiąc cosplay. Ktoś, kto ma wadę wzroku, a na co dzień chodzi w okularach, i cosplayuje postać chodzącą bez okularów, ma wybór - założyć soczewki albo nic nie widzieć. Jak ktoś chodzi w okularach, to widocznie wcale nie zależy mu na upodobnieniu się do postaci, tylko na występie scenicznym mającym na celu pokazanie stroju.
[110] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 23:37:13, odpowiedź na #108, oceny: +0 -0
Evil Yukiwybacz zombik, ale to na tej samej zasadzie, na jakiej uczesnticy moga miec pretensje do organizatorow, ze sa glodni. jedzenie sobie przeciez musza zalatwic we wlasnym zakresie, co nie?
dbac o siebie musza sami. to tylko ich wina, że się nie udaje. soczewki są dobierane przez lekarza, na pewno nie dzien przed konwentem. są przystosowane do tego, by nosić je 12 godzin.

mokon to akurat patologiczna sytuacja, zwykle tak nie bywa, wiec imho nie ma co pisac "na mokonie to..." P:
[111] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 16.01.2009, 01:34:18, odpowiedź na #110, oceny: +0 -0
-Zombik-Cały ten wątek w dyskusji wyszedł od Mokonu ;)

Ale taki problem pojawić się może też jeśli jest dużo uczestników, a wszyscy muszą stać i czekać na swoją kolej od próby cosplayowej aż do swojego występu. W teorii max 3 godziny, więc soczewki raczej nie są problemem, ale np. toaleta (vide Funekai) czy to, że ktoś zgłodnieje (znam takich, co muszą coś zjeść raz na godzinę, bo inaczej im słabo). Poza tym stroje są często niewygodne, gorące (albo zbyt przewiewne), w niektórych nawet nie da się usiąść (vide mój strój Sesshomaru z Baki y2k6). I tego bezsensownego czekania trzeba cosplayowiczom oszczędzić.

Inna sprawa, że jednocześnie trzeba wszystkich upilnować, bo jak jeden sobie wyjdzie na papierosa, a potem będzie go trzeba szukać, to już się robi problem. A zgubienie jednego numerka może skończyć się tym, że widzowie stracą rachubę i pomylą się przy głosowaniu, wyświetlona zostanie inna grafika niż trzeba, puszczony inny podkład, etc.
[103] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 21:09:02, odpowiedź na #98, oceny: +0 -0
Evil Yukisluchaj, ale nawet na mokonie, naprawde nie pamietam, ile sie cosplay opoznil - ale chyba nie osiem godzin. ja mam spora wade i wkladam soczewki, zeby nie potykac sie o wlasne nogi, maksymalnie godzine przed planowanym cosplayem, wlasnie po to, aby w razie czego nic mnie nie klulo i wytrzymac do konca.
[115] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Uzu [195.116.35.*], 17.01.2009, 19:09:21, odpowiedź na #103, oceny: +0 -0
UzuJasne, nie można całej winy zwalać na organizatorów. Po części winni są uczestnicy, którzy nie przewidzieli sytuacji, w której będzie kilkugodzinna obsuwa programu. Ale nie można też wszystkiego zwalać na cosplayowców, którzy założyli, że przed północą będą już dawno po cosplayu ;)

Ale generalnie mój post miał na celu przedstawienie problemu z soczewkami, a stwierdzenie o cosplayowcach było podsumowujące.
[34] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
DH707 [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 21:54:14, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
DH707Popieram.
[39] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 07.01.2009, 23:12:45, odpowiedź na #1, oceny: +0 -0
RushiSigned of course ^^
[3] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
jak? [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 13:04:59, oceny: +0 -0
wcale
[4] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Mary (neko_onna) [*.chello.pl], 07.01.2009, 13:57:26, oceny: +0 -0
Mary (neko_onna)Wszyscy powinni mieć szansę zaprezentowania się na scenie - nie odbierajmy im tego. Ewentualnie można odrzucać stroje faktycznie odbiegające od normy (typu jeansy i t-shirt XD), ale to też troche ciężka sprawa, bo może się zdarzyć, że ktoś bardzo chciał się wcielić w jakąś postać, ale z braku możliwości manualnych czy finansowych, jego strój nie jest na najwyższym poziomie, za to zachowanie sceniczne będzie wymiatać. W takim przypadku, jednym z możliwych rozwiązań była by scena otwarta w jakiś godzinach (czyli każdy może przyjsć i się zaprezentować, poza konkursem). Co do samej oceny jury, to faktycznie może ona być za zamkniętymi drzwiami.

Na rosyjskich konwentech, nastawionych glównie na cosplay, prezentacje strojów trwają 4-8 godzin, z przerwami i przez dwa dni. Obecnie nie mamy co narzekać - cosplaye przebiagają coraz sprawniej, a i poziom strojów zaczyna być na tyle wysoki, że szkoda byłoby wypuścić na scenę tylko zwycięzców, kiedy sporo innych strojów jest na podobnym poziomie. No i co by nie było, nawet przy usprawnionym systemie oceniania decyzje jury nieraz budzą kontrowersje.
[19] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 19:11:50, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
Kolo_z_WrockaEwentualnie można odrzucać stroje faktycznie odbiegające od normy (typu jeansy i t-shirt XD)

Yeah, wypierdolmy L-ów z konwentów :D
[85] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Sasek [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 23:18:24, odpowiedź na #19, oceny: +0 -0
SasekKolo, bez takich. Bo Garet się obrazi :(
[116] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kirika [*.gdynia.mm.pl], 30.01.2009, 17:32:34, odpowiedź na #85, oceny: +0 -0
KirikaO_o *obrzydzenie* Wybacz, ale...xD
[20] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 19:31:09, odpowiedź na #4, oceny: +0 -0
-Zombik-Czy poprzez zachowanie sceniczne masz na myśli to, że umie zaprezentować strój i ładnie mówić do mikrofonu, czy to, że dobrze wczuwa się w postać? Bo jeśli to drugie, to można prezentację postaci potraktować jako scenkę.
[27] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 07.01.2009, 20:03:56, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
Spirit of CoachPrzeciw.

Scenki powinny zmierzać w stronę małych form artystycznych, a nie być zaspamiane przez L'ów którzy wejdą pokazać gołe kulasy i zjeść lizaka. Coś takiego to jest jak najbardziej prezentacja. Poprawna, bo z dobrym PLAY, ale prezentacja.

I zgadzam się z K i Mary. Na scenie może się pokazać każdy, kto włoży wysiłek w strój i przejście procedur, i jedyną metodą na wycięcie L'ów jest rozdawać publice gwizdki i pomidory :PP
[40] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Froh [*.ssp.dialog.net.pl], 08.01.2009, 00:27:04, odpowiedź na #27, oceny: +0 -0
Gwizdy i pomidory? A pamiętasz K na Bace? Były gwizdy?...
[28] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Mary (neko_onna) [*.chello.pl], 07.01.2009, 21:09:54, odpowiedź na #20, oceny: +0 -0
Mary (neko_onna)W zasadzie jedno i drugie, ale drugie jest zdecydowanie ważniejsze :) I jestem przeciwna traktowaniu wszystkiego, co jest czymś więcej niż przemknięciem przez scenę, jako scenkę. Prezentacje też powinny być ciekawe, żeby ludzie się nie zanudzili patrząc jak 150 osób przechodzi przez scenę.
[31] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 21:42:48, odpowiedź na #28, oceny: +0 -0
-Zombik-No właśnie, problem polega na tym, że przy 150 cosplayowiczach jeśli każdy będzie chciał się zaprezentować, to całość potrwa minimum 3 godziny - publiczność zdąży się znudzić niezależnie od poziomu prezentacji, a stroje, jakkolwiek piękne by one nie były, widzieli już wszyscy wcześniej na korytarzu. No i cosplayowicze, którzy będą ostatni w kolejce, będą czekać i czekać i czekać... I trudno też oczekiwać, że każdy ze 150 uczestników będzie potrafił się jakoś zaprezentować.
[69] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:33:17, odpowiedź na #31, oceny: +0 -0
Spirit of CoachJak ludzie nie zaczną dbać o podkłady i prezentacje, to tak.

Bardziej martwi mnie wzór czas*osoba / powietrze na sali.
[5] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Chaos [*.acn.waw.pl], 07.01.2009, 14:25:26, oceny: +0 -0
ChaosOsobiście, to zrobiłbym osobne eventy na prezentacje strojów i na scenki, tzn. niekoniecznie rozsunięte w czasie, ale rozdzielałbym to w planie konwentu, żeby ludzie, którzy są zainteresowani tylko prezentacją sceniczną/krawiecką, mogli sobie lepiej zagospodarować czas.

Zrobiłbym eliminacje przed jury w oddzielnej sali, otwarte dla widzów, a podczas "Gali" na scenę wypuszczałbym tylko około 30 osób, tych najlepiej się prezentujących.

Problemem z takim systemem może być fakt, że czasem cała grupa prezentuje się scenicznie, co natychmiastowo kasuje kilkanaście miejsc.

No, i to, że ja bym się nie pojawił na scenie przy prezentacji strojów xD
[8] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Mary (neko_onna) [*.chello.pl], 07.01.2009, 15:39:07, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
Mary (neko_onna)Podoba mi się pomysł z rozdzielaniem w planie prezentacji strojów i scenek. Problem tylko, że nigdy nie wiadomo dokładnie ile faktycznie potrwa jedno, a ile drugie, więc jakaś półgodzinna przerwa chyba byłaby konieczna.
[9] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 15:59:46, odpowiedź na #8, oceny: +0 -0
A co, gdy scenka jest jednocześnie prezentacją uczestnika/grupy?
[70] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:34:28, odpowiedź na #9, oceny: +0 -0
Spirit of CoachTo się pomija ich w prezentacji, przedstawiają się po scence.
Rozwiązanie sprawdzone na Meykyo na Magni 6.
[87] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 13.01.2009, 16:51:38, odpowiedź na #70, oceny: +0 -0
Tak, tylko, że na Magni, to był jeden ciąg. A tu krązży pomysł o rozdzieleniu scenek i prezentacji. A ci, co chcieli zostać tylko na prezentacje, nie zobaczą tych, co się zaprezentują po scence.
[22] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 19:32:41, odpowiedź na #5, oceny: +0 -0
-Zombik-Z grupy wchodzą na prezentację strojów tylko ci, co mają super stroje. Cała grupa prezentuje się podczas scenki - po to są grupy, żeby robić scenki.
[25] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 19:42:40, odpowiedź na #22, oceny: +0 -0
Nie prawda. Grupy nie muszą robić scenek. Ludzie zbierają się w grupy, aby wyjść razem na scenę, ale niekoniecznie odwalać przedstawienia. Ot, aby fajnie to wyglądało, jak zbierze się 12 osób z jednej serii [różnych],lepiej niż jedna owieczka.
[71] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:35:30, odpowiedź na #25, oceny: +0 -0
Spirit of CoachPopieram. Efekt lepszy, do tego korzystniejszy dla organizatorów czas - wychodzi krócej na 1 osobę.
[6] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Aries [*.internetdsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 14:28:22, oceny: +0 -0
Aries(pierwsza odpowiedź)
Każdy poświęcił swój czas właśnie po to by mógł zaprezentować się konwentowiczom.
Niektórzy nie chcą brać udziału w Cosplayu mimo przygotowań stroju ... ich sprawa, ale jeśli ktos sie nastarał po to by wejść na scenę i zapisał sie na Cosplay powinien mieć tą szansę aby każdy go zobaczył =3
[88] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
PMSka [*.adsl.inetia.pl], 13.01.2009, 20:54:54, odpowiedź na #6, oceny: +0 -0
PMSkaTeż tak zagłosowałam ^^" niektórzy(przynajmniej tak wydawało mi się na Animatsuri) przebierali się dopiero przed cosplayem ^^" Ale pewna całkowicie nie jestem
[7] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rami [*.internetdsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 15:04:36, oceny: +0 -0
Cosplay to show, a nie pokazanie ludziom najlepszych zdaniem jurorów. Zrobienie selekcji poza wzrokiem publiki zabiera cały sens cosplayu...

Nie należy zmieniać zasad i na siłę oddzielać proste cosplaye z serii "L i spółka", tylko uczyć ludzi, że w takim stroju to najlepiej pochodzić po konwencie, albo wystąpić w scence...
[64] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.01.2009, 11:44:49, odpowiedź na #7, oceny: +0 -0
AvantaRTaaa uczyc ludzi? Ramroyd glupi nie jestes, to chyba wiesz jak ciezko konwentowicza czegokolwiek nauczyc. Dla Tych co ubieraja biala koszule i sciagaja spodnie jest to zajebiste, czuja sie zajebisci i mysla, ze dla wszystkich sa zajebisci. Jak tacy ludzie szwedaja sie po korytarzach to IMO dodaje to smaczku konwentowi, jak wychodza jednak na scene to jest to zenujace.
[72] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:37:35, odpowiedź na #64, oceny: +0 -0
Spirit of CoachZniesienie zniżki za cosplay rozniesie co najmniej połowę L.
[77] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 12.01.2009, 02:07:58, odpowiedź na #72, oceny: +0 -0
GuileU nas nie ma znizki za cosplay, ale za to jst cos innego^o^
[89] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
PMSka [*.adsl.inetia.pl], 13.01.2009, 20:56:08, odpowiedź na #77, oceny: +0 -0
PMSkaA co? XD
[94] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [157.158.131.*], 14.01.2009, 12:35:51, odpowiedź na #89, oceny: +0 -0
AvantaRCzekoladka w ksztalcie kupy.
[80] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [157.158.131.*], 12.01.2009, 12:37:28, odpowiedź na #72, oceny: +0 -0
AvantaRSzczerze? Watpie.
[10] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 16:24:07, oceny: +0 -0
GuileMoim zdaniem najlepsza jest pierwsza opcja. Wprowadzajac ograniczenie ludzi w postaci wczesniejszej eliminacji, sprawi ze wiele osob poczuje sie urazonych przez to, ze ich praca nie zostala zaprezentowana szerszej publicznosci, a sposrod 130 lub wiecej uczestnikow cosplayu nie mozna w sposob obiektywny wybrac 30 strojow. Ja to najchetniej bym wprowadzil ograniczenia na scenki, bo powiedzmy sobie szczerze, sa lepsze i gorsz, krotsze i dluzsze, ale ostatnio ciezko trafic na naprawde fajna scenke na cosplayu. Tyle, ze tutaj tez nalezaloby liczyc sie z faktem, ze beda ludzie nie zadowoleni bo sie przygotowywali do tego i chcieli sie zaprezentowac, limity czasu na scenki tez nieraz potrafia niezle ograniczyc uczestnikow, ale jak scenka mialaby trwac ponad pol godziny, to chocby i byla zajebista, to bedzie zle wplywac na plynnosc planu. W kazdym razie jak pisalem wczesniej, pierwsza opcja bedzie najlepsza, ale trzeba bedzie sie przygotowywac na to, ze niedlugo cosplay nie bedzie trwal dwoch godzin, a trzy-cztery...
[12] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 16:31:45, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
Wtedy dla uczestników cosplayu też się da ograniczenia. Każdy ma nie więcej jak 30sek na scenie, prowadzący nie bawi się w zbędne komentarze, etc. Licząc te 30sek dla uczestnika + 10sek dla prowadzącego, daje nam to przy 200 uczestnikach [a jeszcze trochę potrwa nim dojdziemy do yej liczby, daje nam to niecałe półtorej godziny. Więc przy SPRAWNEJ organizacji da się wszystko. No i oczywiście cosplayowicze muszą wtedy współpracować.
[29] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
_Kotori [*.INTELINK.pl], 07.01.2009, 21:28:19, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
_Kotoripopieram, jedynie dodałabym wcześniejszą prezentację strojów przed jury.
dość ciągnących się nudnych scenek.
[43] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Chaos [*.acn.waw.pl], 08.01.2009, 07:48:46, odpowiedź na #10, oceny: +0 -0
ChaosLimit "miejsc" na cosplay do zdobycia bezpośrednio na konwencie i uskutecznianie zapisów internetowych na cosplay pozwoli wydzielić czas, zgodzisz się?

Galę ze wszystkimi można zrobić, ale prezentację stroju to limitowałbym do 1/3 czy 2/5 cosplayowiczów (Czyli, przy np. 150 uczestnikach, 50-60 osób).
[45] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.01.2009, 08:51:26, odpowiedź na #43, oceny: +0 -0
GuileTa i w ten sposob sciagniesz na siebie gromy pozostalej setki, ktora nie wystapila, a cosplay pozostanie tylko dla elity. Chyba nie o to chodzi w tej zabawie, nie? Wydzielic czas wstepnie mozna, ale nie masz wplywu na ewentualne opoznienia, a gdy plan na mainie jest tak scisly jak to ma miejsce w obecnej wersji planu E4, to wieksze opoznienie spowoduje spora obsuwe w planie...
[47] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 08.01.2009, 11:17:20, odpowiedź na #45, oceny: +0 -0
-Zombik-Może zrobić galę ze wszystkimi, a potem (jako osobna atrakcja w planie, żeby ludzie mogli przyjść tylko na to) prezentacja najlepszych, zdaniem jury, strojów. Wtedy ci, którzy cenią sobie swój czas, będę mogli przyjść obejrzeć tylko najlepsze.

Z drugiej strony to zmusza cosplayowiczów z najlepszymi strojami do wystąpienia 2 razy, ergo dłuższego czekania. Chociaż można zrobić przerwę między jednym a drugim.

Just an idea.
[67] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Pea unlogged [83.238.116.*], 11.01.2009, 01:05:59, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
Gorzej tylko, jak maja stroj, ktory sie ciezko zakalda i zdejmuje a na dlugo jest niewygodny xD'
[90] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
PMSka [*.adsl.inetia.pl], 13.01.2009, 21:00:41, odpowiedź na #47, oceny: +0 -0
PMSkaCiekawe, nie powiem ^^
[11] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 16:30:43, oceny: +0 -0
Kolo_z_WrockaBrakuje odpowiedzi 'nie oglądam cosplayu'
[13] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 07.01.2009, 16:32:23, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
Taka osoba nie bierze udziału w ankiecie i tyle. Ankiety nie są obowiązkowe...
[15] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 17:36:44, odpowiedź na #13, oceny: +0 -0
Kolo_z_WrockaAle jak można z niej wyciągnąć dodatkową informację, to zawsze się przyda ;]
[16] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kwak [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 18:10:33, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
KwakTakim jak ty trzeba zrobić przymusową sesję z cosplayem jak w Mechanicznej Pomarańczy :)
[18] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kolo_z_Wrocka [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 19:10:36, odpowiedź na #16, oceny: +0 -0
Kolo_z_WrockaTakim jak ja sami cosplayowicze zaszkodzili. Byłem fanem cosplayu i samemu zdarzało mi się go uskuteczniać, aż do pamiętnego Dojiconu 7, po którym z miłości zrodziła się nienawiść :D
[49] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
SStefan [*.akademiki.uni.torun.pl], 08.01.2009, 14:57:55, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
SStefanPff, tam przynajmniej BYŁ kosplej, nie to, co na Doji szóstce...
[60] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kwak [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.01.2009, 03:23:03, odpowiedź na #18, oceny: +0 -0
KwakMam wrażenie, że tylko ja zauważyłem megapozytyw w tym wyjściu na zewnątrz. Wyjściu z sakramencko dusznej sali, na której pot lał się ze mnie ciurkiem. Że to niby taki fail był... To było błogosławieństwo.

Chyba że chodzi ci o performensy cosplayowiczów? Od czasów 2.0 imo poprawiło się.
[44] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Chaos [*.acn.waw.pl], 08.01.2009, 07:50:50, odpowiedź na #11, oceny: +0 -0
ChaosNie ma to żadnego związku z tym jak cosplay powinien być zorganizowany ;P
A ta ankieta jest m-dzy innymi po to, żeby Doji7 się nie powtórzył.
[46] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.01.2009, 09:20:24, odpowiedź na #44, oceny: +0 -0
GuileW momencie, w ktorym czesc osob by nie wystapila, bo sie nie zakwalifikowala, wlasnie by powstalo drugie doji7...
[17] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 18:56:58, oceny: +0 -0
Evil Yukijak wiekszosc przedmowcow jestem za tym, aby oceniano na rundzie jury, a potem kazdy prezentowalby sie przed publicznoscia.

oddzielenie scenek i cosplayu - miodzio. moznaby w ogole zrobic cos w stylu kabaretonu, jako oddzielną atrakcje.
[21] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
SD [*.adsl.inetia.pl], 07.01.2009, 19:31:39, oceny: +0 -0
Że co? XD Za duży misz-masz w odpowiedziach.
[26] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Yukii [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 07.01.2009, 19:56:10, odpowiedź na #21, oceny: +0 -0
Yukiichyba pierwsze, przeciez niektorzy sie szykuja tylko na cosplay a potem mieliby ie wystapic??
[63] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.01.2009, 11:41:49, odpowiedź na #26, oceny: +0 -0
AvantaRJesli przyszykuja sie wystarczajaco dobrze, a nie zaloza tylko biala koszule i sciagna buty - to sie zaprezentuja.
[66] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 11.01.2009, 00:54:48, odpowiedź na #63, oceny: +0 -0
Evil Yukijak na funekai kairi sie szykowala na cosplay, a miala wtedy na sobie jeansy, biala koszule Z KOŁNIERZYKIEM i czarna peruke, to slychac bylo, jak ludzie sie podniecaja, ze "cosplay L'a" P:
[35] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Lord_Zuo (Blondi) [*.chello.pl], 07.01.2009, 22:39:57, oceny: +0 -0
Lord_Zuo (Blondi)Po co cokolwiek ograniczać? Cosplay jest bardzo ważną częścią dla wieeelu konwentowiczów, jeżeli jest dużo uczestników to wspaniale :3 W takim przypadku proponowałbym podzielić Cosplay na dwie części i zrobić np. godzinną przerwę w trakcie prezentacji. Cosplayerzy zapisani na drugą część nie stali by godzinę w oczekiwaniu a i publika nie wymęczyłaby się tak bardzo A z Jury Cosplayerzy powinni spotkać się DUŻO wcześniej, żeby Żury wystawiło swoją ocenę. A ponad 200 Cosplayów to nigdy nie będzie xD'''

:3
[36] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 07.01.2009, 22:45:16, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
-Zombik-Załóż się.
[37] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Mary (neko_onna) [*.chello.pl], 07.01.2009, 22:55:53, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
Mary (neko_onna)Myślę, że będzie... i to zdecydowanie szybciej niżby się nam mogło wydawać. Wystarczy popatrzeć na wzrost fekwencji w ciągu tylko tego roku:

MAGNIFIcon VI -> +- 80 osób
BAKA Y2K8 -> +- 110 osób
Mokon -> +- 150 osób
[38] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 07.01.2009, 23:11:23, odpowiedź na #37, oceny: +0 -0
RushiDokładnie. Po Bace były ochy i achy, jak to wielu cosplayerów jest na konkursie, żeby zaraz wyskoczył Mokon i bez problemu pobił rekord ^^'
[41] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rai [*.chello.pl], 08.01.2009, 00:33:05, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
RaiTo co, czekamy na Ecchi? xD
[42] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 08.01.2009, 00:34:17, odpowiedź na #41, oceny: +0 -0
RushiNawet mi nie mów xD Przez moją słabą wolę mam dwa plany cosplayowe na Ecchi =='
[55] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rai [*.chello.pl], 08.01.2009, 20:02:27, odpowiedź na #42, oceny: +0 -0
RaiJa na Ecchi nie jadę, wobec tego odpada jedna cosplayerka xD *biedny strój wisi w szafie i szlocha xD*
[73] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 11.01.2009, 22:41:17, odpowiedź na #38, oceny: +0 -0
Spirit of CoachMokon nie pobił rekordu.
Co prawda zapisanych było sporo ludzi, ale 'wstępne eliminacje wytrzymałościowe' zredukowały liczbę do chyba poniżej 90 realnych występujących.

Inaczej - mokon pobił wszelkie rekordy, ale akurat nie ten jeden.
[75] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 11.01.2009, 23:53:12, odpowiedź na #73, oceny: +0 -0
RushiAch, to do dupecka ;o
A myślałem, że numer 66 to gdzieś na początku ^^'

B.A.K.A rządzi niepodzielnie! (do czasu..)
[91] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2009, 22:10:46, odpowiedź na #75, oceny: +0 -0
Edyno byly zapisane te 146 osoby [plkus zdaje sie rosjanie, ktorzy numerkow nie mieli]
ale rzeczywiscie, wielu uczestnikow zrezygnowalo [przeskakiwanie prezentacji z numeru 35 na 42 na przyklad]
[48] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Aries [*.internetdsl.tpnet.pl], 08.01.2009, 12:23:45, odpowiedź na #35, oceny: +0 -0
Arieswszystko przyjdzie z czasem ... w 97roku jak jechałem na pierwszy Animad widziałem garstkę ludu która przypadkiem dowiedziała się że coś takiego jest organizowane po 2000ym byłem zachwycony konwentami na 300osób (cosplay na 20-25 postaci) a kilka lat później zastanawiałem się jak to możliwe że na konwencie x zebrało sie ponad 600 osób niech co 6ta-7ma osoba się przebierze to za kilka lat przy 2500u konwentowiczów da nam naprawdę niezłą liczbę cosplayowiczów ale nad tym jak to opanować zastanowimy się kiedy już ten czas nadejdzie ;]
[50] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.vlan336.nemes.lubman.net.pl], 08.01.2009, 15:04:08, odpowiedź na #48, oceny: +0 -0
RushiNa Bace było blisko 2000 osób i jakoś sobie poradzili.
Takie liczby nie są wcale odległe ;o

btw. stosunek liczby cosplayerów do konwentowiczów był mniejszy, niż na połowę mniejszym Mokonie.
[51] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.01.2009, 17:49:23, odpowiedź na #50, oceny: +0 -0
Evil Yukibo na Mokon wszyscy sie napalili i chcieli koniecznie wystapic wsrod zajebistych swiatel na tej wybajerzonej scenie P:
[52] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 08.01.2009, 18:15:43, odpowiedź na #51, oceny: +0 -0
RushiW sumie to nawet nie stosunek cosplayerów do uczestników, a w ogóle było przebierańców więcej xd
Ano, jedyne, co mogę o tej scenie na razie powiedzieć, to że cosplayerzy mieli przesrane z tymi światłami, NIC nie było widać, tak po oczach dawało Oo
[53] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Evil Yuki [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 08.01.2009, 18:51:30, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Evil Yukiw sumie to dobrze, niektorzy sie stresuja tym, ze ludzie na nich patrza ;D a w ten sposob, nic sie nie widzi ;)
[54] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
yunato [*.ssp.dialog.net.pl], 08.01.2009, 19:09:22, odpowiedź na #52, oceny: +0 -0
Rushi, wiele profesjonalnych scen teatralnych jest tak oświetlonych, aby widzowie widzieli aktorów, a aktorzy widzów niekoniecznie. Nie raz byłam w takim teatrze i nie raz stałam na takiej scenie. Nie wiem, czemu tak robią, ale robią ;P Fakt faktem, trema jest mniejsza jak się nie widzi reakcji publiki ;D
[56] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 08.01.2009, 23:01:04, odpowiedź na #54, oceny: +0 -0
RushiGorzej, że oprócz braku widoku na publiczność jest też brak jakiejkolwiek widoczności xD
[57] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
ano777 [*.devs.futuro.pl], 08.01.2009, 23:08:15, odpowiedź na #56, oceny: +0 -0
coś za coś, chodzisz po fajnej scenie nie widząc nic kompletnie XD
[58] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Rushi [*.chello.pl], 08.01.2009, 23:20:00, odpowiedź na #57, oceny: +0 -0
RushiA potem trzeba żydzić na acepie fotki z publicznością, żeby się dowiedzieć, co mnie ominęło :o
[59] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
BlackStar [*.torun.mm.pl], 09.01.2009, 13:58:01, oceny: +0 -0
BlackStarPrimo oczywiście :] Trochę głupio by było gdyby cospleyowicze siedzieli w jakiejś kanciapie xD a wychodzi tylko paru xD
[61] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Yanek [*.acn.waw.pl], 10.01.2009, 03:52:00, oceny: +0 -0
YanekMoim zdaniem rozwiązanie jest jedno.
Ustawić drugą scenę dla cosplayerów dużo wcześniej (np na dworze podczas wakacji), rozpocząć swobodny piknikowy klimat wpuszczania na scenę. W tym czasie jurry mogło by obejrzeć stroje a i każdy mógłby się zaprezentować bez nerwów choćby i dwa razy aby nacieszyć wszystkich widzów. Wieczorem można zrealizować galę na której następuje rozdanie nagród, prezentacja najlepszych strojów itd. Widzowie będą syci, cosplayowicze zadowoleni - a strona techniczna będzie mogła przygotować świetną galę na wieczór...
[92] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 13.01.2009, 22:12:55, odpowiedź na #61, oceny: +0 -0
Edyale sa ludzie, ktorzy chcieliby pokazac stroj ludziom dop[iero na scenie, wiec jak ich wygonisz na dwor w dzien przed galą niespodzianki nie bedzie. pamietam co bylo na probie na animatsuri, gdzie wyganianie widzow bylo katorgą...
jury mogloby se obejrzec stroje, ale jesli juz to w jakiejs sali większej
[95] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [157.158.131.*], 14.01.2009, 12:37:33, odpowiedź na #92, oceny: +0 -0
AvantaRNiespodzianka? Skoro ma byc niespodzianka to czemu cosplayerzy paraduja w strojach juz od poczatku konwentu na korytarzach? (nie wszyscy, ale jakie 80-90%?)
[96] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2009, 13:54:23, odpowiedź na #95, oceny: +0 -0
Edyzauważ, że niektórzy robią po kilka strojów na konwent. W jednych chodzą po konwencie, w innych idą na jakąś sesję [a by wyjść z budynku trza się po nim przejść], a w jeszcze innych na konkurs.
Nie mowie przecież o zatrważającej większości cosplayowiczów, ale o ich części. Zresztą nie tak małej jakby sie mogło wydawać, bo taki zabieg jest coraz częstrzy.
Poza tym są też tacy, co łażą w stroju po konwencie, bo nie chcą brać udziału w konkursie. I to takie osoby najczęściej widujesz na korytarzach.
osobiście znam kilka osób, które nie zdradzają swoich planów na magnificon, bo chcą zrobić ludziom niespodziankę [znajomym, lub dla lepszego efektu]. Ja też mam taką małą tajemnicę :P
[62] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [*.ekspres.net.pl], 10.01.2009, 11:38:59, oceny: +0 -0
AvantaRJa bylbym za opcja numer 2. Moze wtedy grupy L'ow i ludzi z Naruto zastanowilo by sie dwa razy czy BRAC UDZIAL (bo po korytarzach to niech sobie kazdy biega jak chce).

Niestety cosplaye maja teraz tylu uczestnikow, ze staja sie coraz bardziej nudne i coraz bardziej meczace.

Moze jakies przerwy w cosplayu? Podzielenie go na dwie czesci, co by mozna rozprostowac nogi, napic sie czegos czy po prostu odetchnac swiezym powietrzem (a sale troche przewietrzyc).
[65] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kwak [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 10.01.2009, 20:53:17, odpowiedź na #62, oceny: +0 -0
KwakJuż widzę jak te kilkaset osób wychodzi na przerwę z sali. Szczególnie mi utkwił w pamięci Doji7 jak ludzie się pazurami trzymali tego kawałka podłogi podczas cosplayu (póki nie nastąpił cud i wyjście na zewnątrz).
[79] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
AvantaR [157.158.131.*], 12.01.2009, 12:34:09, odpowiedź na #65, oceny: +0 -0
AvantaRNo coz, ja mowie co byloby fajne. A czy da sie to zrobic to inna sprawa :/
[82] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
sakiko [*.kopernet.org], 12.01.2009, 16:01:59, oceny: +0 -0
sakikoIMHO dobrym pomysłem jest rozdzielenie cosplayu na dwie części.
Inny, jaki przychodzi mi do głowy, to prezentacja w formie zbliżonej do wybiegu dla modelek: cosplayowicze robią sobie małą rundkę po scenie, jeden za drugim, na środku mogą się na chwilę zatrzymać i coś uczynić (co, pozostawia się ich pomysłowości). Niestety, to raczej prezentacja stroju niż całej postaci.
[93] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Adda [*.chello.pl], 14.01.2009, 00:22:35, odpowiedź na #82, oceny: +0 -0
AddaNiee, na scenie powinna być jedna osoba lub garstka osób ze strojami z tej samej serii. Gdyby wszyscy wychodzili od razu jeden za drugim, tak naprawdę rozpraszałoby to wzrok, nie wiadomo wtedy, na kogo patrzyć.
Mi się podoba pomysł z rozdzieleniem cosplayu na części. Każdy, kto chce wystąpić na scenie, powinien mieć taką szansę, nie wyłącznie Ci, których stroje uzna się za lepsze bądź ma chody u orgów...
[97] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Edy [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 14.01.2009, 13:57:04, odpowiedź na #93, oceny: +0 -0
Edysakiko chyba chodzi o to, by następna osoba wchodziła na scenę, kiedy poprzednia jest już przy końcu wybiegu. Nie tak, by wszyscy weszli wężykiem, bo to by się mijało z celem, a cosplay trwałby 20 minut :P [choć dla niektórym osobom ten pomysł może się spodobać :P]
Mniej więcej tak wyglądał cosplay na Negiconie i sprawdziło się to bardzo dobrze. choć były problemy, jeśli na scenie chciało się zaprezentować więcej niż 1 jedna osoba :P
[106] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
loki_kun [*.zetosa.krakow.pl], 15.01.2009, 22:49:52, oceny: +0 -0
loki_kunhmm..gdyby było napraaaaaawde dużo uczestników/scenek 'n stuff, oraz budynek "dawałby taką możłiwość" to można by robić coś w rodzaju cosplay roomu gdzie np o jednej godzinie występowałaby część później przerwa na przygotowania dla reszty... i druga część z czego to kto o w której grupie występuje byłoby np wypisane obok drzwi...a pokaz kostiumów w stylu pokazu mody na samym końcu (pokazywanei kostiumów PRZED scenkami..psuje element zaskoczenia..jeśli ktoś takowy planuje)....ale to nei możliwe bo szansa na znalezienie budynku z dwoma salami nadajacymi sie gabarytowo na "main" jest tak mała jak na wykucie two handed sworda +9.XP
[107] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 15.01.2009, 22:59:13, odpowiedź na #106, oceny: +0 -0
GuileSzansa jest duza, by taki budynek znalezc, ba bylem w niejednym takim. Problem pojawia sie gdy widzisz cene za wynajem;)
[109] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 15.01.2009, 23:08:47, odpowiedź na #107, oceny: +0 -0
-Zombik-Robienie konwentu w pałacu kultury ftw xD
[112] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Guile [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 16.01.2009, 14:27:24, odpowiedź na #109, oceny: +0 -0
Guile1000zl za sale konferencyjna (od godziny), to nie taka duza oplata, jak sie okazuje od E2 kiedy dla jaj ktos poszedl sie zorientowac jak tam ceny wygladaja, to owa cena wzrosla ponad 3 krotnie:)
[113] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
-Zombik- [*.chello.pl], 16.01.2009, 23:00:24, odpowiedź na #112, oceny: +0 -0
-Zombik-Jak byliśmy się pytać przed Ichigonem, to było od 1200 do 2500 za godzinę, w zależności od rozmiaru sali.
[114] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Spirit of Coach [*.tvtom.pl], 17.01.2009, 10:46:43, oceny: +0 -0
Spirit of CoachJeśli chodzi o rozdzielenie cosplayu na 2 części, to zważcie jeszcze na 1 problem migracje mas ludzkich.
Teoria jest taka, że jak byśmy zrobili 30 minut przerwy, to ludzie wyjdą, my wywietrzymy salę, ludzie wrócą, będziemy kontynuować.

Praktyka jest taka, że aby w miarę bezpiecznie wpuścić ludzi na salę potrzeba co najmniej 15 minut przy silnej obstawie conboy'ów. Na sali i w kolejce ma często miejsce walka o dobre miejsca, przy której widać, że autobusowe staruszki z tobołami to wzorce kulturalnego zachowania.
Więc niestety, do czasu, aż skutecznie nie rozwiążemy problemu efektu tłumu, to przerwa mniejsza niż 1,5h będzie tylko zbędnym męczeniem się i narażaniem zdrowia konwentowiczów.
[117] Re: Jak powinien wyglądać cosplay przy 50 lub więcej uczestnikach?
Kasia [*.neoplus.adsl.tpnet.pl], 27.02.2009, 16:24:40, odpowiedź na #114, oceny: +0 -0
hej prosze napisz mi kiedy będzie najbliższy cosplay a najlepiej nr str z cosplayami
Powered by WashuOS